УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ
ГОЛОВНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ
ЮСТИЦІЇ У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
«Діями Втілюємо Справедливість!»

Електронні сервіси органів ДВС Дніпропетровщини – ідеї, які стали реальністю

08 липня 2019

Як відомо, Міністерство юстиції України є одним із органів виконавчої влади, який з метою підвищення якості надання послуг громадянам активно запроваджує новації та електронні сервіси в усіх сферах діяльності по всій території України. Зокрема, ми пам’ятаємо, що нещодавно у Дніпрі запрацював Офіс «Центр виконання рішень» Управління ДВС Дніпропетровської області, який у новому форматі відкритого простору надає послуги громадянам з питань, що стосуються виконавчого провадження. Однак, не всі знають, що віднедавна можна скористатися послугами Центру виконання рішень та органів державної виконавчої служби регіону в електронному режимі.

Про те, які послуги в електронному вигляді надають органи державної виконавчої служби Дніпропетровщини та як громадяни можуть ними скористатися розповість заступник начальника головного територіального управління юстиції з питань державної виконавчої служби – начальник Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції  Дніпропетровській області Андрій П’ятницький.

Тож, Андрію Васильовичу, розкажіть для початку як взагалі виникла ідея створення електронних послуг у сфері примусового виконання рішень на регіональному рівні та де такі послуги можна отримати?

  • Українське суспільство змінюється, і тому  система державних органів також повинна відповідати його сучасним запитам, трансформуватися та вдосконалюватися. Управління державної виконавчої служби постійно шукає нові шляхи та способи покращення взаємодії з учасниками виконавчого провадження. Таким чином, ще декілька років тому ми вирішили створити у нашій області можливість для сторін виконавчого провадження отримати необхідну послугу від державної виконавчої служби в електронному вигляді через мережу Інтернет. Використання таких сервісів створює комфортні умови для громадян, адже дає можливість отримати майже будь-яку послугу в будь-якому місці та в зручний час, не звертаючись при цьому безпосередньо до відділу державної виконавчої служби.  

Першими кроками цього став аналіз найбільш затребуваних за практикою пересічними громадянами послуг, які можливо було реалізувати в новому зручному форматі. Після цього, за підтримки облдержадміністрації нашого регіону ми розпочали співпрацю з новоствореним порталом державних послуг iGov, який був розроблений волонтерами в рамках боротьби з корупцією в Україні та вдосконалення бізнес-процесів в державних органах.  На той час портал iGov діяв виключно у Дніпропетровській області, та за короткий період функціонування встиг показати свою ефективність та популярність серед громадян. Саме тому, нами було прийнято рішення розмістити послуги органів державної виконавчої служби на цьому порталі.

Тобто, Управління ДВС вже не перший рік співпрацює з порталом? А які саме послуги в сфері примусового виконання рішень були розміщені на iGov?

Так, дійсно, ми співпрацюємо з порталом  iGov вже більше двох років. При цьому, з поточного року iGov є офіційною платформою отримання державних послуг, яка перебуває на балансі Дніпропетровської ОДА.

Як я вже зазначав, ми вивчили ситуацію щодо послуг органів ДВС, які користуються найбільшим попитом та є нагальною потребою громадян в сфері виконавчого провадження.

Першочергово нами було запущено на порталі такі 8 найбільш затребуваних послуг:

Ми так розуміємо, що вказаний перелік електронних сервісів в сфері примусового виконання рішень, які надаються на порталі iGov, розширюється у зв’язку з відкриттям у Дніпрі Офісу «Центр виконання рішень?

Звичайно, нами було доповнено перелік послуг на порталі iGov після відкриття Центру виконання рішень, метою створення якого було надання послуг громадянам стосовно виконавчого провадження саме в новому форматі.

Так, ми вирішили: чому б не створити найбільш запитуванні послуги, за отриманням яких звертаються до Офісу, в електронному форматі на порталі iGov? Оскільки, Центр територіально охоплює для відвідування в основному жителів Дніпра та найближчі містечка та селища, з яких зручно дістатися міста. А що робити громадянам, які проживають на території нашої області та бажають отримати консультацію по виконавчому провадженню? Адже, Центр уповноважений консультувати громадян щодо примусового виконання рішень кожного робочого дня, а відділ державної виконавчої служби тільки у конкретно визначені дні та години, тому ця послуга користується особливою популярністю серед населення.

Окрім цього, одним із актуальних питань, з яким звертаються до Офісу «Центр виконання рішень» - це перевірка наявності заборгованості по виконавчому провадженню. Тобто, громадяни бажають дізнатися чи є вони боржниками на сьогоднішній день.

Таким чином, для того, щоб кожен бажаючий мав можливість отримати ту чи іншу інформацію в зручний час та через мережу Інтернет нами додатково було розміщено на порталі iGov ще дві електронні послуги, які надаються Центром виконання рішень. Такими послугами є:

  1. Консультація щодо виконавчого провадження

У вкладенні цього сервісу розміщено перелік типових питань, котрі стосуються виконавчого провадження, та які найчастіше виникають у громадян. Проте,  якщо у цьому переліку не має питання, відповідь на яке бажає отримати заявник, то він може звернутися з питанням, яке його цікавить в електронному вигляді направивши заявку та отримати індивідуальну відповідь.   

  1. Перевірка заборгованості по виконавчому провадженню

Для того, щоб скористатися вказаною послугою та отримати відомості про те, чи є певна особа боржником по виконавчому провадженню, та чи має відповідну заборгованість, така особа повинна пройти авторизацію із зазначення необхідних даних. Після розгляду такої заявки спеціалісти Центру перевіряють в Автоматизованій системі виконавчого провадження відомості про громадянина та встановлюють наявність або відсутність відкритих стосовно нього виконавчих проваджень, після чого повідомляють його електронною поштою. У випадку, якщо встановлено, що заявник є боржником по виконавчому провадженню, він також разом з відповіддю отримує постанову про відкриття виконавчого провадження, у якій зазначено відомості про підстави відкриття провадження, інформацію про стягувача та суму боргу та інше.

Окрім цього, в постанові про відкриття міститься номер виконавчого провадження, ідентифікатор доступу та посилання на сайт ДП «Національні інформаційні системи» (https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors), зайшовши на який з використанням вказаних у постанові даних особа може ознайомитися з відомостями про хід виконавчого провадження, які містяться в Автоматизованій системі виконавчого провадження.      

Де саме на порталі iGov розміщені електронні послуги в сфері примусового виконання рішень? Як громадянин, який вирішив скористатися такими сервісами вперше, може знайти необхідну послугу з вказаного Вами переліку?

Самий простий спосіб знайти ту чи іншу послугу – здійснити пошук по її назві в пошуковому рядку порталу iGov. Тобто Ви вводите назву сервісу державною мовою, наприклад, Заява про ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження, і система видає необхідний запит.

Або, якщо Ви дослівно не знаєте назву сервісу, тоді  можна здійснити пошук через регіон, тобто в пошуковому рядку за допомогою фільтру обрати Дніпропетровську область, після чого на екрані будуть відображені всі електронні послуги, які надаються державними органами нашого регіону, та в переліку яких розміщені послуги в сфері примусового виконання рішень.

Також, слід зазначити, що для того, щоб замовити послугу на порталі iGov необхідно пройти обов’язкову авторизацію через систему BankID (увівши дані інтернет-банкінгу), електронно-цифровий підпис (наприклад, ЕЦП Податкової, Мінюсту та ін.) або за допомогою ID-картки.

Тож, запрошуємо громадян скористатися електронним сервісами в сфері примусового виконання рішень на порталі iGov (за посиланням https://igov.gov.ua ), та пересвідчитись в комфортності їх використання та якості надання державних послуг через мережу Інтернет.